واکسن سرخک و اوریون وسرخجه

MEASLES, MUMPS & RUBELLA VACCINE (MMR)

این فرآورده برایایمنسازی فعال همزمان بر علیه سرخک،سرخجه و اوریون در سنین بعد از 15ماهگی مصرف میشود.

این فرآورده حاوی مجموعهای از واکسنهای سرخک، اوریون وسرخجه میباشد.

بارداری، حساسیتنسبت به یکی از اجزای واکسن ( مثلتخممرغ)، بیماران تحت درمان با داروهایکاهنده سیستم ایمنی، ابتلا به سرطانهایبدخیم مغز استخوان یا سیستم لنفاوی،نقص اولیه یا اکتسابی سیستم ایمنی، سلفعال درمان نشده، سابقه فامیلی نقصژنتیکی ایمنی، بیماری حاد تنفسی و عفونتفعال همراه تب از موارد منع مصرف اینواکسن میباشند.

به تک نگارهای مربوط بهواکسنهای سرخک، اوریون و سرخجهمراجعه شود.

از عوارض عمومی میتوانناخوشی، گلودرد، سرفه، التهاب بینی،التهاب غدد پاروتید، التهاب بیضهها، تهوع،استفراغ، اسهال و واکنشهای التهابی وآنافیلاکتیک را نام برد. عوارض موضعینیز شامل درد، تورم و قرمزی در محلتزریق و لنفادنوپاتی موضعی میباشند.

1 ـ به تک نگارهایمربوط به واکسنهای سرخک، اوریون وسرخجه مراجعه شود. 2 ـ واکسن را باید دردمای 2-8 درجهسانتیگراد و بدور از نور نگهداری کرد. فقط از محلول همراه واکسن برایرقیق کردن آن باید استفاده نمود. واکسن را هر چه سریعتر بعد از آمادهسازی باید مصرف کرد و در صورت عدممصرف بعد از 8 ساعت باید آن را دورریخت.

نیم میلیلیتر از واکسنترجیحا در سن 15 ماهگی و از راهزیرجلدی و در سطح بیرونی بازو تزریقمیشود. مقدار مصرف برای تمام سنینیکسان است. این فرآورده از راه داخلوریدی نباید تزریق شود. یک تزریق مجدد MMRیا سرخک به تنهائی نیز توصیه شدهاست.

Powder for Injection